fredag, juli 05, 2013

Vintage Mässa I Malmö

Tidigare i somras besökte jag med härliga mamma, gudmor och J vintage mässan i Malmö som tog start i folketspark. Så mycket grejer. Jag var helt förälskad. Kläder i alla dess former, olika tidsepokrar och massa härligt gott folk som delade ens gemensamma intresse. Vi gick runt och bara tog in alla intryck. Helt magiskt. Mitt mål för dagen var att hitta något som jag kunde använda på min brors student och tro de eller ej men där på ett bord stod ett bara rocka billy-aktiga prickiga (JAG ÄLSKAR PRICKAR) skor som jag direkt blev förälskad i. De häftiga var att där bara fanns just det paret som det brukar och det vara min storlek (MEANT TO BE) så utan tvekan provade jag dem. Satt perfekt. Jag frågade försäljaren vad de kunde kosta och föreställde redan att ett par skor som var så snygga bara kunde kosta en förmögenhet. Hon svarade 200:-. Jag mitt nöt fatta inget såklart och frågade henne igen. Men mina öron hade hört rätt och jag köpte dem bums. Så nu äger jag ett par rocka billy skor och plus i kanten så är det Lola Ramona märket. Kan man dö av lycka? Som märkets slogan lyder: "She who dies with the most shoes....WINS"
Kolla bara på dem!!!











Bland gästerna som var på plats var grundarna till boken "Vintageparty". Emma Sundh, Linda Hansson och Louise Lemming. En mycket rekommenderande bok som jag själv äger och är super nöjd med och som jag tycker även du ska ta del av.
En annan gäst var Elsa Billgren som är min absolut favorit vintage idol. Mycket av min inspiration kommer tack vara henne. Så tack Elsa för att du finns. Jag hade bara så otur för hon besökte mässan på lörd. men jag var där på sönd. så jag missa henne. Attans! men sånt händer. Jag har istället köpt hennes underbara bok som gavs ut nyligen och som ger så mycket inspiration och fantasi. Köpt den vet ja. Mycket läsvärd.
 
 

1 kommentar:

BettyBoop sa...

Va bra skrivet kanonfint du !!!