tisdag, juli 30, 2013

Fallande Droppar...

Det härliga vädret som råder idag välkomnar jag glatt med öppnar armar när jag äntligen känner kylan istället för den kvava luften som jag i vanliga fall brukar känna i mitt rum. Idag är det perfekta vädret för en kopp med te, en bra bok eller varför inte till att bulla upp sig med filtar i soffan och kolla på en mysig film. Själv har jag förberet mig för en mysig stund med mina absoluta favorit filmer och tv-serier. Vill ni ha tips på ett par bra filmer och serier så kommer de här...
1. Morden i Midsomer (Deckare) - en toppen serie som får 10/10 poäng för sitt utmärkta innehåll och alla gåtor man får klura på.
2. Miss Marple (Deckare) - En charmig liten brittisk serie som utspelar sig runt 50-talet och är även den en 10 poängare.
3. Stolthet Och Fördom (Drama) - En av mina absoluta favoriter både som film och som bok. Kan båda avnjutas med Colin Firth i huvudrollen eller den nyare versionen med Keira Knightley som Elisabeth Bennet.
4. Funny Girl (Musikal) -  Ge dig in i ett spännande musikaläventyr med Barbra Streisand i huvudrollen och njut av vacker musik och mycket dramatik.
5. House Of Elliot (Drama)  - Ett blomstrande 20-tal där du följer med systrarna Elliot på deras väg in i modebranschen. Garanteras mycket kläder, färger och former (för er modetokiga) och mycket dramatik även där.

Så...hoppas ni har fått lite inspiration till att få en underbar dag med mycket mys och filmtittande.
Ha de bra så länge

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du
satt och funderade över samtal jag haft och tänkte sedan att du , du har så mycket att skrva omf ast du nog inte är medveten om det
skriv så pennan gläder
vi alla som läser din blogg väntar