tisdag, februari 19, 2013

Sportlov

Halloj alla glada läsare!
Nu har sportlovet äntligen officielt börjat och jag ser verkligen fram emot veckan som ska komma. Jag ska försöka ta igen tid med mina underbara vänner som jag inte hunnit träffa under hela terminen och till och med kanske ta upp en gammal vänskap som jag har saknat. Veckan börjar med en mysig filmkväll hemma hos J. vilken ska bli otroligt kul (bara vi nu inte flummar för mycket). Sedan bär det av till Lund där jag ska träffa en gammal vän som jag inte träffat på flera, flera år men hoppas verkligen att vi kommer ha super kul.

Under första delen av terminen har jag verkligen haft kul. Man känner att man nu ordentligt har kommit in i alla rutiner med att vakna tidigt, ta bussen och orka en hel skoldag. Sen har även terminen varit känslosam i skolan med mycket fina stunder och minnen. Jag känner verkligen att jag har hamnat rätt i min skola. Innan kände man inte en gemenskap och man kännde att folk var för olika. Men här delar alla samma intresse och man lägger ner tid på saker för att få de riktigt bra. Man dömer inte varandra och man är inte rädd för att vara annorlunda.
     Det jag älskar mest är att man får tillbringa mycket tid med varandra genom att utanför skolan så går vi ibland på föreställningar för att lära oss och att få se hur andra gör för att skapa. oh föresten nu innan jag glömmer så vill jag göra lite reklam när man får tillfälle för de. 3:orna på min skolan ska sätta upp musikalen "Moulin Rouge" på lunds stadsteater och jag måste bara säga att detta får inte missas. Dom har lagt ner extremt mycket tid och är så duktiga på de dom gör. Jag ser verkligen fram emot de och ville gärna dela med mig med er så även ni kan få tillfälle att se showen. Gå in här http://www.dansomusikal.se/produktioner/index.html och så kan ni kolla vad biljetter kostar och tider. Hoppas ni är intresserade:D


Och såklart ska inte glömma min haha berömda gissa låten:P ps: det kan ha något med att göra i de jag skrev nyligen:D 
-"My makeup may be flaking But my smile still stays on"
På återseende:D kram Rebecka


    

Inga kommentarer: